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Sears Store Return Policy

HOLIDAY RETURN POLICY

To accommodate Holiday returns, select items purchased between 11/1 – 12/24 will have an extended return period through 1/31/20. Members have 45 days for most non-delivered/installed items or 1/31/20, whichever is better.  Extended Holiday policy is applicable to all sales, not just those with gift receipts.

Note: Floor care equipment, vacuums, major home appliances, sewing machines, water treatment, plumbing, heating equipment, mattresses and items with return policy period less than 30 days are not covered by the extended Holiday Return Policy. Terms of standard policy (including, but not limited to, non-returnable items, restocking fee, original packaging, etc.) apply. 

 

STANDARD SEARS Return Policy - Effective with sales starting February 7, 2018

We want you to be satisfied with your purchase.

Returns

Most products can be returned in new condition, with the original packaging (including accessories, manuals and parts) along with your receipt. Please see our terms and conditions below.

After the return period, or if the item has been used, the manufacturer’s warranty may apply. See your owner’s manual for specific product details & proper handling.

 

Refunds

  • Will be issued in the same form as the original method of payment
  • With a gift receipt will either be exchanged or refunded in the form of a gift card
  • May require identification
 

Return Policy*

*Exceptions and Other Terms may apply

(see below)

Shop Your Way Member

Non-Member

Comments

 

Purchases without

delivery or installation

 

45 days

 

30 days

  • Shipped returns will deduct applicable shipping charges from your refund, unless the return is a result of our error.

 

 

 

Purchases with

delivery or installation

 

 

 

 

30 days

  • Return time period begins from the date of delivery or installation.
  • You have 3 days to notify us of any damages (see RETURN POLICY EXCEPTIONS and OTHER TERMS).
  • Cancellation, restocking and delivery pick up fees may apply (see RETURN POLICY EXCEPTIONS and OTHER TERMS).

Purchases in Mattresses:

- Mattresses,  foundations

180 days or 365 days on our "Best Stuff"

with 30 day adjustment period required

Eligible for returns day 31-180 or 365 days on our "Best Stuff"

  • Return time period begins from the date of delivery.
  • Mattresses must be in use for 30 nights before being eligible for a comfort return.
  • After the 30 nights, you can request a one-time comfort return.
  • Where permitted by law, a pick up fee will be charged for our delivery team to pick up the mattress or foundation from its location and a 15% cancellation or 15% return fee* will apply.
  • You have 3 days to notify us of any damages (see RETURN POLICY EXCEPTIONS and OTHER TERMS).

- Headboards and footboards

30 days

 

- Adjustable foundations / bases

Non-returnable

Returns must be undamaged, unsoiled and free of stains or infestations. All law tags must be attached.

 

If you choose an upgraded model for replacement, any increase in price will be your responsibility.

 

Exceptions and Other Terms

The Exceptions and Other Terms below apply to both Shop Your Way members and non-members.

 


POLÍTICA DE DEVOLUCIÓN DE SEARS PUERTO RICO

Si por alguna razón no está satisfecho con su compra, simplemente devuelva el artículo comprado en su empaque original con todos sus accesorios, manuales, y piezas y su recibo original, para recibir un reembolso o un cambio (sujeto a los términos y condiciones a continuación). Usted tendrá 30 días, a partir de la compra original, para devolver la mayor parte de los artículos, con las siguientes excepciones.

EXCEPCIONES A LA POLÍTICA DE DEVOLUCIÓN

 Los muebles de interior tapizados, incluyendo muebles reclinables y sofás, y muebles de madera por entrega deben devolverse en un término de 7 días a partir de la fecha de entrega. Los muebles listos para ensamblaje y muebles de bebé deben entregarse en un término de 30 días a partir de la fecha de la compra.

 Los celulares postpagados deben devolverse en un término de 14 días a partir de la fecha de la compra y puede que estén sujetos a cargos por eliminación temprana dependiendo del contrato del proveedor. Después de 14 días, todo asunto debe ser dirigido al proveedor directamente.

 Los colchones y bases cuentan con un período de prueba de 60 y 120 días con diferentes términos y condiciones. Los colchones y bases son elegibles para un cambio o devolución de una sola vez. Los colchones o bases no podrán tener daños, sucio o manchas, ni infestaciones y todas las etiquetas legales deben estar adheridas. Las camas con base o marco ajustable no podrán devolverse. Los marcos de cama, cabeceras y pieceros deben devolverse en un término de 60 días a partir de la fecha de entrega.

 Los artículos de la época navideña no se pueden devolver después del 25 de diciembre. Los artículos de época navideña que se compren después del 25 de diciembre constituyen ventas finales y no se pueden devolver.

 Los artículos por encargo y personalizados, incluyendo joyas y pintura por encargo no se pueden devolver. Las órdenes especiales y tarjetas de regalo no se pueden devolver.

 Toda música, películas, software, videojuegos, y artículos de colección que estén abiertos no tienen reembolso, pero si están defectuosos, pueden cambiarse por un artículo idéntico.

 Algunos artículos con el empaque abierto o etiquetas que han sido removidas, incluyendo camas de huéspedes plegables, las camas de aire inflables, las estructuras inflables con suministro de aire continuo, los deslizaderos [chorreras] de agua, las piscinas, el equipo para el césped que funciona con gas, extractores de leche materna, las herramientas eléctricas, los scooters de más de $149.99, la ropa para ocasiones especiales, las cámaras de video, las carteras, la joyería y los relojes, no son elegibles para devolución y sólo se cambiarán por un artículo idéntico o sustancialmente similar de igual valor.

 Los productos automotrices instalados están cubiertos por garantías específicas del producto, y provistas en conexión a servicios Automotrices y se enumeran en la factura.

 Todo artículo dañado, alterado, o que ha recibido abuso después de su entrega al cliente no tiene devolución.

 Los cargos por entrega, labor y/o instalación no son reembolsables.

 Si usted devuelve un artículo para cambio, la mercancía de reemplazo que reciba no tiene reembolso, únicamente será elegible para cambio.

 Requisito de informar daños en artículos entregados: Usted tiene que informar todo daño visible en los artículos entregados en un término de 72 horas a partir de la entrega para poder ser elegible para un reembolso o cambio. Si los artículos con daños visibles no se informan dentro de dicho término, no se permitirá el reembolso o el cambio. Para informar los daños y obtener el número de reclamación que se requiere, llame al 1-800-732-7747 entre 6:00 a.m. y 9:00 p.m., hora del Atlántico, de lunes a sábado, o los domingos, durante la temporada navideña, desde el Viernes Negro hasta el 6 de enero (Día de los Reyes), de 11:00 a.m. a 6:00 p.m., tiempo del Atlántico (excepto el Día de Navidad).

Cargo por re-empaque (restocking) y por cancelación de orden especial (No aplica en Hawai ni donde sea prohibido por ley)

 Para evitar un cargo por reempaque de 15% en artículos electrónicos, muebles de patio, glorietas, toldos, pérgolas, acondicionadores de aire, deshumidificadores calentadores de espacio y asadores, dichos artículos deben devolverse sin haber sido utilizados y en su caja original, o empaque del producto, con accesorios, y piezas.

 Habrá un cargo por reempaque (restocking) de 15% para la devolución de colchones, bases, muebles de interior ensamblados/ tapizados, calentadores de agua, calentadores de espacio, y los enseres empotrados (built-in).

 Generadores: existe un cargo de $500 de re-empaque para la devolución de los generadores de casa entera Generac.

 El cargo por reempaque no aplicará cuando el artículo sea devuelto por estar defectuoso o porque se entregó el artículo incorrecto.

 Las órdenes especiales que se cancelen luego de 24 horas a partir de la compra estarán sujetas a un cargo por cancelación de 15%, incluidas las órdenes especiales de cierta mercancía automotriz, incluidas las gomas especiales y los transportadores de carga.

Cargo por recogido: Donde lo permita la ley, se cobrará un cargo para que nuestro equipo de entrega recoja colchones, bases, muebles de patio, glorietas, toldos, pérgolas y asadores devueltos. El cargo no aplica si el artículo devuelto está defectuoso o porque se le entregó el producto incorrecto.

Ofertas de promoción: En caso de una devolución de artículos comprados en conexión con una promoción de tarjetas de premios o regalos, la cantidad o una parte de la cantidad de la tarjeta se puede deducir de cualquier reembolso o cambio (favor tener en cuenta que algunas Tarjetas de Premio pueden tener una fecha de expiración que está indicada en el frente de la tarjeta). Al devolver artículos en los que también se haya provisto un artículo gratuito o de bono como parte de la compra, el precio del artículo gratuito o de bono puede ser deducido de cualquier reembolso o cambio, a menos que el artículo gratuito o de bono también sea devuelto sin usar. Al hacer una compra como parte de un descuento por compra múltiple (por ejemplo, “compre uno y llévese el otro gratis”), el valor del descuento se prorrateará entre todos los artículos que sean parte de la compra múltiple. Si algunos, pero no todos los artículos que sean parte de la compra múltiple, son devueltos, la cantidad del reembolso o el cambio será la cantidad pagada por los artículos devueltos menos el descuento prorrateado. Los reembolsos y los cambios también pueden ser reducidos si se otorgó un descuento en el momento de la compra sujeto a una compra en grupo, y algunos, pero no todos los artículos que sean parte de la oferta, son devueltos. Los puntos acumulados por un miembro de Shop Your Way por un artículo que sea devuelto serán removidos de su cuenta de Shop Your Way. Si no hay suficientes puntos en la cuenta que puedan ser removidos, la cantidad del reembolso o el cambio se pueden reducir según el valor de los puntos que falten. Para obtener más detalles, visite www.shopyourway.com.

Cuando corresponda, los reembolsos se harán en el mismo modo de pago original. Las devoluciones con recibos de regalo se cambiarán o reembolsarán mediante tarjeta de regalo. Puede ser necesario pedir identificación en relación con la devolución o cambio. Nos reservamos el derecho de limitar o denegar un reembolso o un cambio.

NO SE EFECTUARÁN REEMBOLSOS O CAMBIOS SIN RECIBO.

Lands’ End es Garantizado. Punto. Si no está satisfecho con cualquier artículo Lands’ End comprado en una tienda Sears ( que no sea tienda Outlet), devuélvalo en cualquier momento para recibir un reembolso del precio de la compra.

Las tiendas Outlet de Sears tienen una política de devolución diferente. Los artículos comprados en las tiendas Outlet de Sears sólo podrán devolverse en las tiendas Outlet. Visite www.searsoutlet.com.

Además de la Política de Cambio y Devolución de la tienda Sears, las botas DieHard y las herramientas Craftsman podrían estar cubiertas por garantías específicas para los productos. Los clientes que devuelvan 10 o más herramientas Craftman podrían recibir por correo las herramientas de reemplazo. Podrá encontrar la lista completa de las declaraciones sobre la garantía de los productos Craftsman en: www.craftsman.com/warranty.

Publicar anuncios engañosos es ilegal. Incurrir en tal práctica conlleva pena de multa de hasta $10,000. El consumidor podrá someter una querella ante el Departamento de Asuntos del Consumidor (DACO), Ley Núm. 5 de 23 de abril de 1973, según enmendada.

06/14/2015


Looking for how to return or cancel an order instead? you can find it here


Sears Return Policy Exceptions and Other Terms


 

 

Delivered furniture and Indoor Upholstered furniture – 7 Days to Return:

  • Delivered wood furniture and indoor upholstered furniture, including recliners and sofas must be returned within 7 days of purchase.

Postpaid cell phones – 14 Days to Return:

  • Postpaid cell phones must be returned within 14 days of purchase & may be subject to early termination fees depending on the carrier contract. After 14 days, issues should be addressed with the carrier directly.

Non-Returnable Items:

  • Automotive products that are installed are covered under specific product warranties provided in connection with auto services & are listed on the invoice.
  • No returns on Valentine, Easter, Halloween and Christmas product after the holiday. Holiday season items purchased after the holiday are final sales and no returns will be accepted.
  • Custom and personalized items, including custom jewelry cannot be returned.  Prescription drugs, and gift cards cannot be returned.
  • Opened music, movies, software, video games, and collectibles cannot be returned, but if defective, they can be exchanged for an identical item.
  • Whole house standby generators
  • If you return an item for exchange, the replacement merchandise that you receive cannot be refunded, it is only eligible for exchange.
  • Delivery, labor &/or installation fees will not be refunded

 

Additional Fees (not applicable where prohibited by law, item is defective, or incorrect product was delivered):

  • A 15% cancellation fee will be charged on any Special Order Item cancelled more than one day after purchase, but prior to delivery.
  • A 15% restocking fee is charged for mattresses, foundations, assembled/upholstered indoor furniture, water heaters and built-in home appliances, and any opened consumer electronics, patio furniture, gazebos, canopies, pergolas, air conditioners, dehumidifiers, space heaters and grills.
  • A pick up fee will be charged for our delivery team to pick up the item from its location

 

HOME DELIVERY & INSTALLED ITEMS RETURN POLICY EXCEPTIONS:

  • Damage reporting requirements:
  • Carefully examine your purchases upon delivery.  If any visible or functional damage is noticed, delivery should be refused.  By accepting delivery, you are acknowledging that the items have arrived in working order.
  • You must report any damage (visual or functional), within 3 days of delivery to be eligible for a return.  If these items are not reported within this time frame, the return will not be accepted.
  • If a product arrives damaged or does not work properly when you receive it, we will repair it, replace it or offer a refund. Repair, replacements or refunds are at the discretion of Sears.  

 

To report damages, call 1-800-732-7747

 

MATTRESS, FOUNDATION, BED FRAMES & HEADBOARD/FOOTBOARDS RETURN POLICY

Mattress and Foundations:

Sears is committed to delivering you the right mattress. We believe your sleep and dreams matter. Our return policy for mattresses and foundations gives you the chance to adjust to your new bed. You must use the mattress set for 30 nights before requesting a return or exchange. If after the 30 night adjustment period you are not satisfied, you have between the 31st day and the 180th day after the delivery date to request a one-time comfort return or exchange for a different mattress and foundation of equal or greater value. For our "Best Stuff" mattresses you have until the 365th day to request your return or exchange.  Where permitted by law, a pick up fee will be charged for our delivery team to pick up the mattress or foundation from its location and a 15% usage and processing fee* will apply.

What's our "Best Stuff?" Signs in our mattress department will tell you which top of the line mattresses we think are our Best Stuff.  Ask an associate for details or visit [sears.com/best-mattresses] for a  list of model numbers.

Bedframes and Head/Footboards:

May be returned within 30 days of the delivery date with an original receipt if the product is undamaged & you return all original accessories.

 

MATTRESS, FOUNDATION, BED FRAMES & HEADBOARD/FOOTBOARDS RETURN POLICY EXCEPTIONS:

Not Returnable Items:

  • Adjustable foundations / bases.  Please refer to your manufacturer’s warranty.
  • Display mattresses are purchased AS IS with all faults.  The entire risk as to their quality & performance is with the buyer. Display mattresses are not covered by any warranty & they are not eligible for return, price adjustment, exchange or comfort guarantee.  All sales of display mattresses are final.  Should the mattress prove defective following purchase, the buyer & not the manufacturer, distributor, or retailer assumes the entire cost of all necessary servicing or repair.

To Request a One-Time Return, please call 1-800-479-5899.

 

Marketplace Items – Learn more about Sears Marketplace:

  • Sears.com partners with Marketplace sellers - third party businesses who sell items on our website. These items cannot be returned to a Sears warehouse or to your local Sears store.
  • All returns of products sold and fulfilled by a third-party seller, including damaged and incorrect products must be returned directly to such third-party seller.
  • Each seller has individual return policies & requirements for returns. You can find these on Marketplace seller page, which can be found by clicking on the name of the seller from the product page and then on the seller's return policy link.
  • For items sold by a Sears Marketplace vendor and fulfilled by Sears, returns can be made via shipping to the facility indicated on your packing slip. Returns cannot be returned to a Sears store location.
  • Please note that Sears does not support returns for international orders sold or fulfilled by a third-party seller at this time. All international sales of products sold or fulfilled by these third-party sellers are final.

read our Marketplace Guarantee

 

Returning Items Sold by an eBay Marketplace Seller:

As with other Sears Marketplace items, eBay Marketplace sellers set their own return policies. If there’s a problem with your eBay Marketplace order, contact eBay customer service at (866) 540-3229. They’ll put you in touch with your seller who can help resolve issues and make returns. 

 

Lands' End Purchases

Lands' End Guaranteed. Period. If you're not satisfied with any Lands' End item purchased Online, in the Lands' End Catalog, at a Lands’ End Inlet, or at a Sears Lands' End Shop, return it directly to Lands’ End at any time.

learn more at Lands' End

 

Returning Sears Outlet Items

Sears Outlet stores have a different return policy. Items purchased at Sears Outlet stores can only be returned to the outlet stores.

visit searsoutlet.com

 

Returning Sears Parts Direct Items

Sears Parts Direct has a different return policy. For their complete return policy, please visit Sears Parts Direct.

You can process a Parts Direct return at many Sears stores. A Return Authorization is required. You can request this online or go to a store and ask a sales associate for assistance.

request a Sears Parts Direct return authorization

With a return authorization, you can print a return shipping label or return to a Sears location near you.

 

Points earned by Shop Your Way Member:

Points earned by a Shop Your Way Member on an item that is returned will be removed from his/her Shop Your Way account.  If there are insufficient points in the account to be removed, the return amount may be reduced by the value of the points shortfall. See www.shopyourway.com for more details. www.shopyourway.com.

 

Promotional Offers:

If you return an item bought as part of a promotional offer, we will refund what you return minus the value of the discount, bonus item, or points earned. Examples: award cards, gift cards, free or bonus items received with purchase. Shop Your Way Points earned on the item will be removed from your Shop Your Way Account. We may reduce your refund amount if there is a points shortfall. See www.shopyourway.com for more details. Multiple-buy discounts are pro-rated among all items: if some are returned, the refund will be reduced by their pro-rated discount. Note that certain Award cards may have an expiration date which will be on the face of the card.

 

We reserve the right to limit or decline a refund or exchange.